Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Radium Hot Springs

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Juni 2015 | Canada, Radium Hot Springs

Icefields Parkway retour
We laten Jasper op woensdag 3 juni achter ons. We vertrekken in zuidelijke richting over de Icefields Parkway naar Lake Louise. Zodra we de Highway opdraaien zien we de als agressief betitelde moeder Wapiti met kind. Het zag er heel vertederend uit en je zou ook zweren dat het beest geen enkele kwaad in de zin heeft. We hebben het toch maar niet uitgeprobeerd. Nadat wij , als eerste, gestopt waren, volgden al snel meer auto’s en was er in korte tijd een wildlife file ontstaan. We wilden wel verder rijden maar we konden niet. Na enkele minuten zetten we onze rit voort. Nog even door de poort voor de pascontrole, en dan 200 km aan een stuk. Na zo’n 30 km weer een beer in de berm. We konden niet meer stoppen, maar wat wel opviel was dat deze beer gemerkt was. Waarschijnlijk een radar rond zijn nek om hem in zijn leefgebied te volgen.
Er hing een lage bewolking en de bergen leken dan nu ook minder hoog dan op de heenweg. Maar ja, de bergpas die we moesten nemen was immers even steil in stijgen en dalen, dus reden we op een gegeven moment in de wolken.
Onderweg was er verder niet veel wild te bespeuren. Na een koffie stop bij Num-ti-jah lodge, draaiden we weer de weg op en jawel hoor, weer een bearjam. Een beer in de berm. Een mooie zwarte met z’n nekharen overeind.
Het meer waaraan de lodge gelegen is, was op de heenreis, maandag, nog voor een groot gedeelte bevroren. Nu echter was al het ijs verdwenen. Zo snel kan dat dus gaan.
Kort voordat we in Lake louise zouden aankomen, besloten we om toch nog een keer naar Radium Hot Springs te gaan, voor twee overnachtingen. Lake Louise heeft behalve de meren niet zoveel, en ook de camping is weinig interessant, dus zijn we door een regenachtig Kootenay Park weer naar Canyon RV gereden. We overschrijden daarmee wel de 3500 km die we mochten rijden zonder bijbetalen. Maar ja, het is vakantie dus dan maar bijbetalen. We hebben nu een plek tegenover de plek waar we zondag nog stonden. Minder lawaai van de kreek, maar de krekels zijn er nog steeds.
Vandaag hebben we een rustig dagje gehouden. Ikzelf ben nog een stuk wezen wandelen, 2 uurtjes, JW had genoeg aan zijn e-reader.
Morgen gaan we voor de laatste 3 nachten naar Banff, Tunnel Mountain Trailer Campground. Ook weer een natuurcamping, maar met elektriciteit en water. En een busverbinding van de camping naar het dorp, dan hoeven we niet steeds de camper in het dorp te parkeren.
Er zal geen internetverbinding zijn dus de verhalen blijven ongepubliceerd tot terugkomst in Nederland.

• 05 Juni 2015 - 14:18

Nicole:

Wat een prachtige natuur daar! Daar moeten we dus ook nog een keer naar toe!
    Veel plezier de laatste dagen

• 05 Juni 2015 - 20:55

Marja:

Heerlijke verhalen, Jacq! Ik geniet gewoon een beetje mee!