Een dagje rust. - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Een dagje rust. - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Een dagje rust.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Mei 2015 | Verenigde Staten, Polson

Vandaag is het zondag en houden we net als de meeste Amerikanen hier, een rustdag.
Het is prachtig weer, zo'n 21 graden met een heerlijk briesje.
Gisteren hebben we een behoorlijke afstand afgelegd, vanuit Waterton National Park, zijn we langs Glacier National Park aangekomen in Polson. Polson ligt aan de zuidkant van Flathead Lake. Onderweg hebben we diverse landschappen gezien waaronder hoge bergtoppen, gloeiende weilanden en beboste kloven. Wat opvalt is dat de Rocky Mountains in dit gedeelte nauwelijks voorlopers hebben zoals in de Alpen. De bergen beginnen ineens vanuit de Prairies en rijzen dan tot zo'n 4000 meter hoogte. De prairies zijn glooiend en eindeloos. Af en toe staat er kudde heerlijk bbq vlees. Malse Angus Cows, die hier een geweldig leven moeten hebben, gezien de enorme ruimte die zij hebben. Maar huizen, industrie e.d. kom je hier kilometers lang niet tegen. Af en toe een grote stal waar de koeien dan in de winter gestald zijn. Er is ook bijna geen verkeer op de weg. Echter wel om de vijf kilometer, een schoolbusstop.
We staan nu op een wat commerciële camping, met faciliteiten zoals douches, fatsoenlijke wc's en zelfs op de plek waar wij staan een tafel met 4 stoelen, en een gasbbq die we gratis kunnen gebruiken. Vanavond gaat er voor mij een stuk zalm op en voor JW een... Angus burger, jawel.
Je kunt merken dat we nog vroeg in het seizoen zijn. Veel restaurants, attracties ed zijn nig gesloten.
Vanochtend hebben we de route voor morgen alvast bekeken. We willen in een ruk door naar Yellowstone National Park ,ongeveer 500 km. Aangezien we dan niet meer naar een camping willen hoeven zoeken, hebben we ook die al besproken voor morgen.
De camping waar we gisteren stonden was een echte natuurcamping zonder facilitieten. Maar wel met wild. Tegen de schemer kwamer er zo'n 4 white tailes deers, witte staart herten, uit de bosjes van waar onze camper stond. Er werd ook flink gewaarschuwd voor de aanwezigheid van beren. Toen ik 's morgens de camperdeur opendeed, stond er een jong hert rustig van de struiken te eten op onze camping plaats. Op de berg, die we vanuit de camper konden zien, zagen we een moederbeer met twee kleintjes lopen. Geweldig!!! Ook de eekhoorns en vogels zijn behoorlijk brutaal om een graantje mee te pikken.

• 25 Mei 2015 - 15:53

Marja:

Hoi Jacqueline, heerlijk dat het weer nu meezit! Begrijp ik goed dat je niet dóór Glacier bent gereden? Kon dat niet met de camper? Vandaag richting Yellowstone, je doel. Ben echt benieuwd wat jíj vh park vindt! Have fun in

• 25 Mei 2015 - 23:00

Liselot:

Hai Jaqueline, leuk om je verslagen te lezen , ook wouter leest ze met plezier.
    Het klinkt geweldig zo een met de natuur!
    Je ziet waarschijnlijk de natuurfoto s van onze wandelingen (loopgroep)op je telefoon , ook heel leuk, maar die halen het niet bij de jouwe. Prachtig.
    Goeie reis en vooral veel plezier.
    Hart.gr.

• 26 Mei 2015 - 01:44

Jacqueline Meijer:

Hallo Marja en Liselot,
    Nee Marja, we konden niet door Glacier NP, sowieso niet omdat we met een Camper Ijn en ook niet omDat de Going-to-the-sun-Road nog niet open is ivm sneeuw.
    Maar de route om Glacier NP heen was ook prachtig hoor.
    Jullie wandelingen hebben inderdaad ook veel mooie plaatjes opgeleverd. Groetjes en bedankt voor jullie rakties.
    Jacqueline