Van Key west naar Fort Myers en Orlando. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Van Key west naar Fort Myers en Orlando. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Van Key west naar Fort Myers en Orlando.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Februari 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Key West, Fort Myers, Orlando.

We hebben de laatste dagen behoorlijk wat kilometers gemaakt. Met de luxe auto waarin we rijden is dat geen straf, enkel een lange zit.
Gisteren, vrijdag 10 februari, zijn we vanuit Key West weer vertrokken. Het was echt een bliksembezoek aan Key West, alle must sees hebben we overgeslagen.
Maar we hebben een goede indruk van het plaatsje gekregen en dat is voor ons voorlopig voldoende.
De tocht naar Fort Myers ging dwars door het Everglades National Park. Het moerassige landschap is weids, groen en enkel toegankelijk met een airboot of kano of iets dergelijks.
We stopten bij een centrum waar je zo'n airboot toer kon maken, ( een van de velen), maar we hebben niet de toer gemaakt. Het was er warm en druk en we moesten nog een grote afstand naar Ons volgende adres en anders zouden we daar te laat aankomen. We wilden graag daar ook nog even rondkijken en om 6 uur is het bijna donker dus.. doorrijden.
Onderweg door de Everglades hebben we toch nog wel wat van hun vaste bewoners gezien, krokodillen, schildpadden, diverse soorten steltloperachtigen zoals reigers in diverse kleuren, ibissen en lepelaars. Jammergenoeg was er geen plek om te stoppen, behalve voor de krokodillen. Daar was een parkeerplaats en hebben we dus de nodige foto's genomen.
Rond 4 uur arriveerden we bij Outfitters Beach resort in Fort Myers. De eerste indruk was goed. En dat bleef ook zo. Het appartement, cq hotelkamer leek iets gedateerd, maar de bedden waren goed en de ligging kon niet beter. Direct aan het parelwitte strand. We hebben daar dus ook de rest van de avond buiten op het terras gezeten, wederom van een mooie zonsondergang genoten en live muziek. Een heerlijk sfeertje.
We bestelden er ook ons avondeten op het terras. Echter moesten we dit met ons leven bewaken tegen een zilverreiger die brutaal als die was, boven op de tafel sprong en ons wilde helpen met het legen van onze borden.
Jammergenoeg konden we hier slechts een nacht blijven. Maar het is iets om te onthouden. Tussen mei en oktober komen er op dat strand de zeeschildpadden om hun eieren te leggen. Lijkt me een bijzondere gebeurtenis om eens mee te maken.
Toen we de volgende ochtend nog een kleine wandeling maakten op het strand viel mij een waarschuwingsbord op: niet in zee gaan ivm Stingrays ( pijlstaartroggen). Een steek van de staart kan dodelijk zijn nl
We zijn rond negen uur vertrokken uit Fort Myers, richting het noorden. Een aanbeveling in de reispapieren stuurde ons naar Longboat Key, een schiereiland tussen het vaste land en de Golf van Mexico. Het was wel een eind rijden, en inderdaad, het was een klein paradijsje. Prachtig gelegen, schitterende stranden, mooie huizen en waarschijnlijk vooral voor de zeer welgestelde Amerikanen.
Daarna vervolgden we onze rit verder naar Orlando, Kissemee. Het was weer een enorm lange rit maar om 4 uur konden we inchecken in het resort. Ik weet niet of de poppenkast in deze omgeving iets voor ons is. Wat een hoop commercie weer, een aaneenschakeling van pretparken, winkels hotelketens en horeca. We zijn hier 3 nachten. Ik denk twee nachten te lang. We hadden liever nog in Fort Myers gebleven, maar goed. Morgen, zondag gaan we de manatees ( lamantijnen) opzoeken in een State Park, en maandag gaan we naar Kennedy Space center.
Als je de prijzen van de attractieparken ziet... nee niet leuk meer.

• 12 Februari 2017 - 21:48

Nicole:

Mooie foto's weer! Je kunt ook gaan zwemmen met de manatees; schijnt een belevenis te zijn!