De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De Florida Keys

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Februari 2017 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag is het 9 februari 2017

Gisteravond hebben we in het aangrenzende restaurant van het hotel onze avondmaaltijd genoten. We hadden er als een ontbeten en geconstateerd dat de koffie voor Amerikaanse begrippen toch wel erg goed is. Het is een Italiaans restaurant waar ook echte Italianen werken en er wordt ook echt Italiaans gesproken, inclusief gebarentaal.
Er staat ook een echte Italiaanse houtoven in de zaak dus dat moet goed komen.
En dat is niets teveel gezegd. Jan Willem had een pizza en ik een heerlijke lintpasta met vongole ofwel tapijtschelpen. Het smaakte prima.
Ook het nagerecht, tiramisu, was bijzonder smakelijk. En de espresso, ja ook dat kunnen de Italianen toch het beste. Buonissimo.
Vanochtend zijn we vertrokken uit het hotel, vrij vroeg, om half negen reden we bij het hotel weg. Richting het zuiden, naar de Florida Keys, met als eindbestemming Key West. Een rit van ongeveer325 km. Het duurde nog wel een hele tijd eer we uit de drukke stad weg waren, maar na een klein uurtje zaten we op de weg naar het zuiden.
De temperatuur was inmiddels al weer opgelopen tot zo'n 27 graden. Gelukkig hebben we een auto met airco. Anders is het bijna niet te doen om in de hitte zo'n eind te rijden. Onderweg stopten we bij Duck Key, met als doel om ergens iets te drinken, we waren al een kleine 2 en half uur aan het rijden, dus even rust kon geen kwaad.
Het was bijDuck Key en dan bij Hawk Cove, waar we de stop maakten. Zo te zien een met resorts volgebouwd eiland. Er was niet veel horeca in dit gebied dus besloten we bij en watersportcentrum even de benen te strekken. Het was echt bloedheet, al wel meer dan 30 graden. Achter het gebouw bleken veel charterbedrijfjes te zitten om te duiken, vistochtjes te maken en andere watersport activiteiten te doen.
Het was er eigenlijk best gezellig. Een visser die net terug was met de vangst stond deze schoon temaken op de stijger en in het water onder die stijger dreven de pelikanen met hun grote snavel open om het afval op te vangen. Een witte reiger was brutaler, die stond achter de visser op de stijger de resten op te vangen. Super om te zien.
We dronken wat, en liepen nog even rond, en reden vervolgens verder richting ons hotel voor vandaag. Daar arriveerden we omstreeks 14.45 uur. Het inchecken verliep vlot. Een mooie kamer met goede badkamer en zelfs een koffiezettertje.
Omdat we maar een dag in Key West zijn wilden we toch ook nog even naar het centrum. En met de bus leek ons dat het beste. We konden met een shuttle service, tegen betaling, naar de oude stad.
Het was er enorm druk, erg gezellig, veel winkeltjes en heeeelveeel horeca.
De conciërge van het hotel probeerde o s nog een sunset vaartochtje te verkopen maar daar hebben we voor gepast. Wat een prijzen zeg, absurd gewoon.
Die sunset kunnen we de komende dagen nog vaak genoeg zien, denk ik.
We kamen de kroeg Sloppy Joe's tegen, en daar vierde de gezelligheid hoogtij. Live muziek, heel, wel mensen en lekkere drankjes. We hebben er wat gedronken.
We zorgden er vervolgens voor dat we tegen zonsondergang bij het water zouden zijn, want de zonsondergang van Key West is een van de hoogtepunten van de Florida Keys.
Wederom een enorme menigte die stond te wachten tot de zon in de zee zakte.
Tsja, ik moet zeggen dat ik mooiere zonsondergangen gezien heb, bij Tofino op VancouverIsland, bij Alaska en ja, in Nederland zijn ze ook prachtig.
We zijn blij dat we niet zo'n dure zeiltocht geboekthadden om naar dezonsondergang te kijken.
Na nog wat gegeten te hebben hebben we de shuttle weer richting hotel genomen.
Morgen gaan we naar Fort Meyers. Waarschijnlijk ook daar zijn er mooi zonsondergangen. We zullen wel zien.