11-12oktober - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu 11-12oktober - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

11-12oktober

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

14 Oktober 2017 | Canada, Montréal

11 oktober Saguenay aan Saguenay fjord

Na een rustige nacht varen meerden we 's morgens om 8 uur aan in Saguenay. Een plaatsje aan het eind van een wijds fjord, een zijarm van de Saint Lawrence river. De glooiende hellingen van het fjord begonnen al enigszins te verkleuren. Van donkergroen tot geel-oranje en alle kleuren daartussen in. Voor vandaag hadden we geen excursie gepland. We zijn wel van boord geweest en hebben een wandeling in het dorpje gemaakt. Een klein, Noors aandoend gehucht met veel houtskeletbouw woningen.
Het was lekker zonnig waardoor het door de toch ietwat koude wind, aangenaam was om even een stukje te lopen.
Er was niet veel verder niet zoveel te doen in het plaatsje.
De zon werd steeds uitbundiger en eenmaal terug aan boord konden we op ons balkon heerlijk uit de wind zitten.

'S avonds hebben we ons gratis diner in The Pinnacle grill genuttigd. Tot mijn verbazing stond er King Crab op het menu. Heb ik besteld en het bleek een gigaportie.
JW had gekozen voor een steak. Het was prima voor elkaar in dat restaurant. Heerlijk gegeten en een uitstekende service.