De eerste dag in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De eerste dag in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Miami

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 Februari 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

De eerste dag in Florida.
Na de late aankomst van gisteravond zijn we na nog een klein drankje eindelijk maar gaan slapen. We waren al bijna 24 uur onderweg, want het tijdverschil is met Nederland is 6 uur. Omgerekend naar Nederlandse tijd was het al 5 uur 's morgens eer dat we naar bed gingen. Het kostte dan ook niet veel moeite om in slaap te vallen.
Vanmorgen was ik rond half zeven wakker. Het enigszins aanwezige geluid van de airco en gestommel vanuit andere delen van het hotel, het is hier nog al gehorig, zorgden ervoor dat ik de slaap niet meer kon vatten.
Vandaag gaan we een klein stukje van Miami bekijken. De stad is te groot om alles in één dag te kunnen zien en we wilden niet met de auto in het drukke stadsverkeer, maar liever zoveel mogelijk te voet. We moeten ons nog even aanpassen aan het grote temperatuurverschil. Het is hier 25-30 gr C tegen een schamele 3 graden in Nederland. Alles maar een versnelling lager dus.
In het aan het hotel grenzende Italiaanse restaurant hebben we ons ontbijt genomen, super eenvoudig met toast, jam en fruit. Daarna zijn we de buurt gaan verkennen. Het strand is op 3 minuten loopafstand van het hotel. Ideaal. We hebben er een kijkje genomen en alle fanatieke sporters, zonaanbidders en flanerende wandelaars gadegeslagen. Het is duidelijk dat Miami voor velen een soort Catwalk is. Het is een exhibitie van bruine, gespierde lijven al dat niet bezweet, siliconen lichaamsdelen en kittige sportkleding. Je bruine lijf laten zien, het in conditie houden, is wat telt hier op de boulevard.
Wij hebben ons niet zo uitgesloofd. In totaal bij 9 km wandelen bij een temperatuur van 27 graden, vinden wij voor vandaag genoeg
Onderweg kwamen we diverse aanbieders tegen van de bigbus, een toeristische bus die tegenwoordig in alle grote steden ter wereld rondritten aanbiedt naar de hoogtepunten van die stad. Voor de prijs die ze daarvoor 1 dag vroegen kunnen we in Nederland een hele maand met de bus. Dus dathebben we maar niet gedaan.
Morgen zullen we koers zetten naar Key West, het zuidelijkste puntje van het noordAmerikaanse vast land. Ik ga mij verdiepen in de bezienswaardigheden langs de route er naar toe.

• 08 Februari 2017 - 21:52

Nicole:

Heerlijk zeg, die temperatuur!
    In Key West moet je even naar Sloppie Joe's bar; supergezellig met live muziek.

• 08 Februari 2017 - 21:53

Jacqueline Meijer: