De eerste dag met de camper - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De eerste dag met de camper - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De eerste dag met de camper

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Oktober 2016 | Canada, Toronto

Het duurde even voordat we de motorhome konden ophalen. Maar om half drie stond het busje van Canadream voor de ingang van het hotel om ons en nog twee anderen op te halen. De rit naar Canadream duurde ongeveer 20 minuten. In de bus zat ook nog een andere nederlandse familie, maar die hadden in een ander hotel de eerste overnachting gehad. Bij aankomst bij de verhuurder stonden er drie medewerkers van het verhuurbedrijf al,op ons te wachten. Heel efficient, drie families, en drie medewerkers. Niemand hoefde dus e ht te wachten. De uitleg en afhandeling van de administratieve kant verliep prettig en vlot. Na een uitgebreide uitleg van de camper en inspectie van reeds aanwezige schade of niets hade, vertrokken we in rap tempo richting Niagara Falls. We hadden niet eens de moeite genomen om eerste de koffers uit te pakken. Het was immers al 4 uur in de middag en geen tijd meer te verliezen. En toch verloren we de tijd. Een,aal op de QEW (queen elisabeth way) konden we direct aansluiten in de file. Het was tenslotte vrijdagmiddag, pff, ja en dat kennen we van de nederlandse wegen. Hier rondom Toronto is het bijna zoals rondom Amsterdam. Niet door te kómen. Vertraging, ruim een uur op onze geplande tijd.
Langs het Lake Ontario, stond een enorm harde wind. Op de bruggen was het echt uitkijken geblazen want met deze camper vangen we behoorlijk wat wind. JW kon maar net het voertuig in bedwang houden. Het was rond de klok van 7 's avonds dat we aankwamen op Yogi Bear Campground. We checkten snel in om daarna direct nog 2 km door te rijden naar de dichtst bij zinnde supermarkt Walmart. We deden snel,wat boodschappen, enkel het hoogst nodige, en uiteindelijk stonden we rond half negen dan echt op onze campingplaats. Het was even zoeken , want het was inmiddels natuurlijk aardedonker geworden. Na een biertje en een broodje hielden we het wel weer voor gezien. Onze luiken gingen dicht.