Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Bar Harbor

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Bar Harbor

13 oktober.
Gisteren hebben we een zeedag gehad. Het schip kon niet snel varen in de St. Lawrence baai vanwege de witte walvissen ofwel de Beluga whales. Met mijn verrekijker in de aanslag zijn we na het ontbijt bij het lidodeck gaan zitten. Het duurde even maar na ruim anderhalf uur turen en staren over zee spotte ik dan toch eindelijk een tweetal walvissen. Daar is het bijgebleven. Het waren echter geen beluga's maar bultruggen. De zee was vrij ruw maar omdat we met de wind in de rug voeren was het niet oncomfortabel aan boord. Maar omdat de temperatuur buiten niet hoger kwam dan een graad of zes was niet erg aangenaam om op het balkon te zitten. Maar een wandelingetje over het promenade denk was toch wel even lekker en verfrissend tijdens zo'n dagje varen.

Vanmorgen, vrijdagochtend , hebben we vanaf ons balkon het aanmeren in Charlottetown, op Prince Edward eiland, gadegeslagen. Onze eerste indruk was, WoW, wat is het mooi hier. Het weer was prachtig, de baai was mooi wijds. Eenmaal aan wal bleek onze eerste indruk inderdaad ook bevestigd. Charlottetown is een leuke plaats, gezellig, schoon, en uitnodigend. Langs de haven zijn diverse restaurantjes waar je de plaatselijke trots kunt bestellen, Lobster. Ook de diverse souvenir winkeltjes doen erg gezellig aan. We hadden voor de middag een excursie gepland naar diverse vuurtorens op het eiland én een bezoek aan de wijngaard met proeverij.