Orlando en omstreken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Orlando en omstreken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Orlando en omstreken

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 Februari 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Orlando en omstreken.
De afgelopen twee dagen hebben we wat "lokale" attracties bezocht. Ikzelf wilde heel graag de manatees zien, en ergens had ik al eens gelezen dat er ten noordwesten van Tampa een rivier zou zijn waar ze zeker te zien zouden zijn. Vanuit ons huidige hotel is dat best een eindje rijden. Dus hebben we bij de receptie wat informatie gevraagd of er dichter in de buurt ook lamantijnen te zien zijn. Ze verwezen ons naar het Blue Springs State Park, een uurtje rijden hier vandaan. We zijn zondag ochtend vrij vroeg vertrokken omdat we een boottocht van 10 uur hadden gereserveerd op de rivier in het State Park. Eenmaal daar aangekomen hebben we ons gemeld het vertrekpunt van de rivierboot. We keken nog wat rond en vanaf een plankier konden we in het kristalheldere water al een "kudde" lamantijnen zien. Na even rondgelopen te hebben konden we op de rondvaartboot en vertrokken we voor een twee uur durende tocht over de Saint John's rivier. Een tocht over een rustige rivier, stille zijriviertjes en langs ondiepe poeltjes. We hebben diverse zeldzaam voorkomende vogels gespot, de namen ben ik vergeten, maar volgens de gids was het een unicum om deze waar te nemen. (Wat zijn we toch geluksvogels). Tijdens de gehele tocht was er telkens wel iets te zien. Reigers, gieren, ibissen, haviken, alligators, schildpadden, bijzondere bomen, lamantijnen. Echt een leuke tocht in een prachtig stukje natuur.
Na het park hebben we op de terugweg nog een stop gemaakt bij een van de Premium Shopping Outlets van Orlando. Een verzameling winkels van veel grote merken waar je tegen dumpprijzen je inkopen kunt doen. Wat een gekkenhuis zeg daar. Na een klein uurtje hielden we het voor gezien. Slechts één winkel ingeweest en een kop koffie gedronken bij Starbucks. Ik kan slecht tegen onvriendelijk personeel en inefficiënt werken, maar hier in Florida kunnen ze er wat van........
Vandaag, maandag, zette we koers naar Kennedy Space Centrum, op Merrit Island.
In het hotel hebben we de tickets gekocht, in ieder geval dat dachten we. Daarmee konden we buiten de rijen om zo het park in, zeiden ze! Het was gelukkig nog niet zo druk in het Space Park toen wij aankwamen, maar we moesten toch in de rij om de tickets om te ruilen voor toegangskaartjes. Daar trappen we dus niet meer in. Daarna nog even door de metaaldetector en we konden naar binnen. Het is een tentoonstelling van de geschiedenis van de ruimtevaart. Met een bus kun je naar de officiële lanceerterreinen van de NASA, zie je van dichtbij het VAB, het gebouw waar de raketten cq ruimteschepen in elkaar worden gezet. Eigenlijk waren we een paar dagen te vroeg, want a.s. Zaterdag 18 februari is er een lancering van een onbemande raket. Dat zal tot twee keer toe een sonic boom geven. Maar helaas. Dat zitten we al weer in Aruba of Curacao.
Morgen, dinsdag, vertrekken we uit dit hotel en zakken we af naar Fort Lauderdale. Voor 1 nachtje, en dan gaan we woensdag aan boord van de Zuiderdam.

• 14 Februari 2017 - 22:12

Nicole:

Jullie hebben een leuke impressie van de Keys en Florida gekregen en de highlights gezien. Nu wordt het weer tijd om je te laten verwennen op de cruise, heerlijk!