We zijn in New Hampshire - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu We zijn in New Hampshire - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

We zijn in New Hampshire

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Zondag 9 oktober
Gisteravond is het een beetje begonnen met regenen. De nacht was droog, maar toen ik vanochtend wakker werd, was het toch weer aan het regegen. En het zag er naar uit dat het niet snel,zou stoppen. We hadden voor vandaag een reisdag gepland, richting de White Mountains. Toen we alles weer "stormvast" aan het zetten waren kwam er weer een lading eikels uit de boom op de camper vallen. Ik wilde nu toch wel eens weten waarom er alleen op,bepaalde tijden eikels op dak vielen. ( 'snachts was het gelukkig rustig), dus ik ging de camper uit en keek naar de kroon van de boom. En jawel hoor, knabbel,en babbel zaten op de bijna bovenste tak en bij iedere beweging die zij maakten kwam er een aantal eikels uit de boom vallen. Dus toch die eekhoorns!
Zodra JW de motor van de camper startte, zaten de twee eekhoorns naast de boom stilletjes te kijken tot we wegreden. Ze zwaaiden nog net niet, maar de boodschap was duidelijk. We stonden op hun plekje. We vertrokken rond half negen en bij iedere hobbel en bocht die we maakten, vielen er de nodige eikels van het dak. Het waren er tientallen. Hopelijk hebben ze geen schade gemaakt op het dak.
Het regende niet hard onderweg. De route die we reden was wederom prachtig. Het gaat zo met die verkleuring van de bladeren, je kunt er bijna naast gaan zitten om de verkleuring te aanschouwen. Behalve de bomen en auto's zien we niet veel wildlife. Wel dode dieren langs de weg, wolven, stekelvarkens en eekhoorns.
Er staan veel moosewarnings ( elandwaarschuwingen) maar aan ons laten ze zich niet zien. Misschien maar goed ook, want als er ineens een de weg oversteekt en je raakt er een dan zit je goed in de nesten. Beest kapot en auto kapot.
We staan nu op een camping, Danforth Bay, waar uitbundige uitstallingen van Halloween op de kampeerplekken zijn aangebracht. De Amerikanen hebben nog een lang weekend vrij, tot en met maandag, en combineren dat op de camping met een vroege viering van Halloween. Er is zelfs een plek helemaal afgebakens en daar hebben ze een soort zombiegraf van gemaakt. Er liggen doodskoppen, ledematen en allerlei andere bangmakende voorwerpen. Natuurlijk zijn de pompoenen, in allerlei vormen en maten, ook rijkelijk aanwezig. En spookachtige verlichting natuurlijk. Kortom het is tot in detail versierd. Om ons heen horen we veel gezelligheid van families die rondom het kampvuur zitten. Het wordt een scary night denk ik.
Morgen blijven we ook in dit gebied. We proberen de Kancamagus Highway te rijden. Een toeristische weg die de White Mountains dwars doorkruist. Overal langs die weg zijn bezienswaardigheden, watervallen, wildlife, meertjes en natuurlijk toch ook de bergen met de prachtige bladverkleuringen. Het belooft een mooie zonnige dag te worden, dus hopelijk genoeg kansen voor mooie plaatjes.

• 12 Oktober 2016 - 13:50

Marja:

Prachtig, die Indian summer!
    Zitten een paar mooie plaatjes bij!