Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Bar Harbor

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

09 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Nog een dagje in Bar Harbor.
Toen ik de planning aan het maken was thuis voor onze route, heb ik aardig wat campings op internet opgezocht. De camping waar we nu staan had wel een heel bijzondere service kon ik me herinneren. Er zijn verschillende camperplekken beschikbaar, met water en elektra, met elektra zonder water, met alles er op en er aan. Maar er stond ook een mogelijkheid om een plek te huren met honeywagon service on site.
Dat klonk natuurlijk bere interessant. Honingwagen? Echter kon ik op internet niet terugvinden wat de honeywagon nu precies was. Het bleef een groot vraagteken. Ik had er zelf wel een idee bij, maar dat was vrij vertaald, namelijk een soort karretje dat langs kwam tijdens ontbijturen met zoetigheden. Ik kan inmiddels melden dat de honeywagon niets met zoetigheid te maken heeft, laat staan met honing en ontbijt.
Het is een soort rijdende septic tank die op verzoek je afvalwater uit de camper komt zuigen.Vandaag hebben we weer de Island Explorer naar Bar Harbor genomen. Het plan was om met een snelle boot walvissen te gaan kijken. Eenmaal buiten de camper bleek het nog al mistig buiten, slechts een flauw zonnetje trachtte de mist te doen oplossen.
Eenmaal bij de haven was de mist nog steeds hardnekkig, en bij de ticketverkoop konden ze niet met zekerheid zeggen of de boten zouden uitvaren. Uiteindelijk na zo'n anderhalf uur ging de ticketbalie open en nog geen drie kwartier later zaten we op de boot. Met de camera in de aanslag.. We moesten een heel eind de zee op, de Golf van Maine, nabij de Noordelijke atlantische oceaan, om uiteindelijk slechts één walvis nog net onder te zien duiken. Alles bij elkaar hebben we bijna 4 uur op die boot gezeten. Onderweg nog wel een paar zeehondjes gezien, maar dat was het dan wel. Ikzelf achtte de kans om in dit jaargetijde in deze regio nog walvissen te zien erg klein. Maar ja, als je niet gaat zie,je zeker niets.
Na terugkomst nog even de Ierse pub in gedoken voor een biertje en een hapje en vervolgens na nog een paar winkeltjes met de bus terug naar de camping.

Voor morgen, zondag, heb ik met veel moeite nog een plekje op een camping in de White Mountains kunnen regelen. De campings die dit weekend nog open zijn zitten bijna allemaal volgeboekt, ivm de viering van Columbusday op 10 oktober. Veel Amerikanen hebben dan een lang weekend. Voor veel campings betekent dat tegelijk einde van het kampeerseizoen. Het zal voor de laatste vier nachten ook niet meevallen nog een behoorlijke kampeerplek te vinden. Morgen bij aankomst op Danforth Bay camping maar gelijk op zoek gaan.

• 12 Oktober 2016 - 13:43

Marja:

Ben de reisverslagen achter elkaar aan het lezen. Het lijkt wel een boek! Hartstikke leuk, Jacq!