Terug in Polson - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Terug in Polson - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Terug in Polson

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

30 Mei 2015 | Verenigde Staten, Polson

Jammer genoeg was het mooi weer toen we uit Yellowstone vertrokken, hoewel de voorspellingen zeker niet best waren. We zijn toch in alle vroegte, 7.30 uur weggegaan. Zeker geen foute tijd, want de natuur is op zijn mooist al de dag net is begonnen. In de hoop toch nog een Moose te spotten zijn we via een andere route gegaan dan dat we gekomen zijn. Maar natuurlijk, geen elanden. Toch wel ander wild, zo vroeg kn de ochtend. Roofvogels en pronghorn deer, een soort reebok, met een gestreepte vacht en mooie hoorns.
De rit verliep onverwacht toch voorspoedig. We hebben in 4 uur tijd nog minder verkeer gezien dan in 5 minuten op de A16 's nachts. Echter wordt de kans op overstekend wild dan wel groter. Er lagen dan hier en daar wat aangereden dieren langs de weg, van kleine knaagdieren tot grote herten. Helaas.
Na een onderbreking van een klein half uur en nog wat boodschappen bij Safeways, zijn we om half drie aangekomen op de KOA campground in Polson. De camping waar we eerder waren deze week. De ligging is hier goed, het uitzicht kan niet beter en de faciliteiten zijn geweldig. Zoals we afgelopen weekeinde nog een ouder model gasbbq op onze plek hadden, zo staat er nu een hagel nieuwe gasbbq met 4 branders. Nog nooit gebruikt en helemaal gratis te gebruiken. Wij hebben hem ingewijd met twee lekkere T-bone steaks. Met wat coleslaw en patatosalad was de avondmaaltijd weer compleet. We kijken uit over Flathead Lake rechtvooruit en links van ons is een privegrond waar veel herten en fazanten hun onderkomen vinden. De fazanten laten zich luidkeels horen en de reeën scharrelen de hele weide af naar vers gras. Heerlijk om te zien. Na aankomst hier heb ik een wasje gedraaid in de goed uitgeruste wasruimte van de camping. Thuis duurt zo'n proces al gauw 2 dagen, wassen drogen strijken, hier ben je in een uurtje klaar. Weliswaar ongestreken, maar we zijn op vakantie, dus het strijkt wel aan het lijf.morgen gaan we waarschijnlijk de Amerikaans-canadese grens weer over en zullen we de resterende nachten, toch nog 9 stuks, doorbrengen op Canadees grondgebied. Een voordeel van Canada is dat de dollarkoers er nauwelijks is aangetast tov de euro. Nadeel is dat de brandstofprijzen toch weer het dubbele zijn van die in U.S.
We zullen aan de westkant van de Canadese Rockies Canada inrijden en via Kootenay NP onze weg zoeken naar de Icefields parkway. Een mooi ritje dus weer.

• 30 Mei 2015 - 08:55

Liselot:

Jammer van het weer maar je had gelukkig goed jack gekocht - haha,
    Fijn dat die campgrounds zo goed uitgerust zijn want niks is zo bijzonder is bbq en dan midden in de natuur , met prachtig uitzicht.
    Het leven wordt niet leuker dan zo.......haha. Geniet ervan.
    Leuk om je verhalen te lezen. Goeie reis verder. Wij op naar Sicilie
    Hart. Gr. van ons

• 06 Juni 2015 - 10:06

Gerry Veenstra:

Hoi Jacqueline.
    Wat een schitterende foto s , mooi gebied super.
    ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent.
    veel plezier verders groetjes Gerry.