Dag 3 in Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Dag 3 in Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Yellowstone NP

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 Mei 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Het heeft de hele nacht geregend. En alles wat 's nachts gevallen is kan overdag niet meer vallen. Maar toch. Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Rustig ontbeten, koffie gedronken een beetje opgeruimd en de mogelijke route voor de terugreis naar Canada doorgenomen.
Om een uur of tien zijn we weer richting het national Park gereden, in de regen en toch weer richting de Old Faithful. De bisons zorgden deze keer niet voor files, ze waren er wel, maar in de weiden. Het leek minder druk dan gister in het park, waarschijnlijk door het slechte weer. Bij de ingang stond zelfs aangegeven dat de Dunraven pass, die we dinsdag nog gereden hebben nu ook gesloten was voor verkeer. Waarschijnlijk had het hoger in de bergen toch flink gesneeuwd. De pas ligt op zo'n 3100 meter hoogte. Ook de weg naar Grand Teton was nog steeds dicht en zal pas 11 jun i open gaan. Helaas. Dat moet dan echt een andere keer.
Bij de Grand Geyser Basin, of wel de grote geisers, was het wel wat drukker met toeristen hoewel de parkeerplaats nog zeker voor 3/4 leeg was.
Ik zou er in t hoogseizoen toch niet zo heel graag willen zijn, gezien de mogelijke drukte dan. De regen gooide echt wel wat roet in het eten vandaag, maar al met al hebben we er toch nog zo'n 3 1/2 uur doorgebracht. De route terug naar het dorp gaf weinig nieuwe ontdekkingen. De elanden, waar ik al de hele vakantie naar uit kijk, zijn nog steeds niet waargenomen. Misschien morgen dan op de route naar Polson. We gaan weer terug naar de camping van 4 dagen geleden, voor 1 nacht en dan gaan we zaterdag weer de grens over naar Canada. Daar zijn ook nog voldoende plekjes die we nog niet gezien hebben, en we hebben dan nog ruim een week om rond te trekken.

• 29 Mei 2015 - 19:38

Nicole:

Goed dat je dikke kleding meegenomen hebt,! Die heb je hier in Nederland trouwens ook nodig hoor, het lijkt wel herfst hier