Eerste dag in Yellowstone National Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Eerste dag in Yellowstone National Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Yellowstone National Park

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Het heeft vannacht serieus geregend. Maar omdat de camper goed geïsoleerd is hebben we er weinig van gemerkt. Waarschijnlijk hebben we ook erg vast geslapen omdat we nog een glaasje lokaal brouwsel hadden genomen voordat we gingen slapen.
Om negen uur zijn we van de campground vertrokken richting Yellowstone NP. Eerst nog even tanken, hier in Amerika is dat nog vriendelijker voor je portemonnaie dan in Canada. $2,60 per gallon, en dat is ongeveer 3,5 liter. Hij rijdt toch zo'n 1:4. Nou ja.
De entree van het national park is slechts $25,00 met zn tweeën voor drie dagen. Ook nog overheen te komen.
Al snel na het inrijden van het park begon het weer te regenen. En niet zo,n klein beetje ook. We kwamen langs de bisons, en ja die moeten toch op de foto. Dus helemaal ingepakt de camper uitgegaan en de bisons op de kiek gezet. We hebben voor de eerste dag de noordelijke loop gereden, langs Maddison River, Norris Geyser Basin, Mammoth Hot Springs en Roosevelt Tower Falls. Het landschap is zeer gevarieerd, en zeker niet in een uurtje te doen. Doordat er veel wegonderbrekingen waren, duurde sommige stukken op de route enorm lang en was er ook geen mogelijkheid om uit te stappen of te stoppen.
Maar bij Norris zijn we een rondje wezen lopen en naar het geiser bassin gelopen. Indrukwekkend was het zeker. Je beseft eigenlijk niet goed dat je op een actieve vulkaan loopt, tot dat je de zwavel ruikt, en de kolkende bronnen ziet en de stoom spuwende geisers. Bijzonder.
Al met al hebben we ruim zes uur gereden over 200 km. Maar het was de moeite waard. Terug in West Yellowstone, het plaatsje waar we verblijven zijn we in een heus Cowboyrestaurant wezen eten.The three bears restaurant. We hadden allebei zin in een echte amerikaanse steak. Nou, die kan je hier gerust bestellen. De Amerikanen houden van grote porties, dus er lag op ons bord een Ribeye van zo'n 400 gr per stuk.
Ook de desserts zijn behoorlijk aan de maat. Ik hield het maar bij een gepofte appel, JW nam een brownie, die je in Nederland nog eens in vieren zou snijden, en dan had je er nog een hele kluif aan. Maar goed, we zijn op vakantie, 's Lands wijs, 's lands eer.
Morgen gaan we de zuidelijk loop doen. Ze geven sneeuw op en onweer, dus of we veel zullen zien... ik weet niet.

• 27 Mei 2015 - 16:07

Marja:

Je bent er! En t klinkt gek maar ik hoop voor je dat het gaat sneeuwen. Dat is zo sprookjesachtig mooi! Echt een extra dimensie. Geniet maar van wat je ziet!

• 27 Mei 2015 - 16:38

Jacqueline Meijer:

Bedankt Marja, je hoort het nog. Foto's volgen later.

• 27 Mei 2015 - 19:56

Nicole:

Dan hebben jullie een beetje hetzelfde weer als wij hier in Nederland , alleen het landschap van Hendrik Ido ambacht is iets minder spectaculair en ook de dieren die je hier tegenkomt zijn wat gewoontjes.
    Hebben jullie wel winterbanden?